Kina 7/5 2010

Hej alla vänner!

Nu har ännu en dag gått.

Vi åkte till Hutongerna i dag.
Det är gamla små hus som folk bor i och dom har inte stora rum.
Hutongerna är 200 år gamla och går i arv från föräldrar.
Det är mest gamla som bor där för det är så lugnt i området.
Det bor 3000 personer där.

När vi stannade med bussen var det 3-hjuliga cyklar med sits för 2 personer
som körde oss runt och vi stannade och tittade på grönsaksmarknad,
köttmarknad och så hade dom en gata med småbutiker och antikviteter.

Först fick vi komma till en familj som berättade (tolken översatte) hur folk bodde
och vi fick te.

När vi tittat färdigt i butikerna så bjöd en familj på jättegod mat och jag åt allt med pinnar.
Men soppan och riset hoppade jag över så jag åt bara godsakerna i stället.
Och så öööööööööööölen. När man beställer öl säger man Piteå och det kan jag utantill vid det här laget!!!!         Nu ska jag gå och duscha för i morgon bitte flyger vi till Mongoliet.
Får se om jag kan få Internet där.

Ha en trevlig helg alla!

Kommentarer
Postat av: Therése

Vilken spännande äventur ni få vara med om varje dag!

Och nu ska ni tästa nomadlivet i Mongoliet??

Ja och Mongoliske barbeque...hoppas du smakar den nu när du hoppar över soppan hela tiden.

Här är det regn regn regn jag är såååååå avundsjuk på vädret ni få njuta av varje dag.

Ha en härlig tid i Mongoliet!

Kram Therése

2010-05-08 @ 14:38:52
Postat av: Ann och Hans

Det låter ganska intensivt men intressant och kul allt ni får vara med om. Kanske behövs det lite semester när ni kommer hem också?

2010-05-08 @ 17:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0