Kina 6/5 2010

Ja nu har vi varit i Kina  i 4 dagar.

I dag har vi varit till Kejsarens sommarpalats.
Vi åkte buss dit och sedan en båttur innan vi kom fram till palatset.

Vi har haft solsken hela dagen och 25 grader varmt.

Efter palatset åkte vi till en pärlmusselfabrik.
Där hade dom odlade sötvattenspärlor.

Sedan var det lunch och färd till Lamatemplet där munkarna finns.
Mycket folk var där och offrade.

Därefter åkte vi till Himmelska Fridens torg där det blev gruppfoto.
Buss tillbaka till hotellet.

På kvällen var vi och åt Pekinganka som är Kinas nationalrätt.
Vi fick Kinesisk "snaps" som var 46 procent.
Så nu kommer vi att sova gott.

Kommentarer
Postat av: Therése

Härligt va mycket saker ni få se och vara med om.

Men du Birgitta behöver väl extra semester för att "sova" ut när du kommer hem.



Fegis...lite grumligt diskavatten kan smaka underbart.

Prova det de kan bli en glad överraskning...hi hi.

När ni kommer tillbaka så är du riktig fingerfärdig med Kina pinnar...

Jag sympati äter med dig...den här väckan har det bara varit Asiatiskt.

Idag ska vi prova en nyöppnad restauran med Mongolisk? mat.

Här är det extra blåsigt idag så jag fegade från min morgon promenad det blir spårvagnen till stan.

Var till stan med Sandra igår.

Forstår inte varför det alltid bli dyrt för mig när jag går på med henne.

Det blev examens kläder till alla barn.

I morgon åker de till Örebro på barndop.



Ha det fortsatt härligt och trevligt!!!

Kram från mig



2010-05-07 @ 07:24:45
Postat av: Charlott

Hej på Er,



Låter som ni har fullt upp och att ni inte spottade i glaset jag inte förvånad. Då duger de, men inte soppan fyllkajer =0).



Fullt upp idag vi hörs.

Kram!

2010-05-07 @ 08:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0